Friday 6 October 2017

Dermags Menggunakan Teknologi Nano Berasaskan Kulit Manggis (Alpha-Mags Niosome)






Apa itu Teknologi Nano?
.

"Nanotechnology is science, engineering, and technology conducted at the nanoscale, which is about 1 to 100 nanometers."
"Nanoscience and nanotechnology are the study and application of extremely small things and can be used across all the other science fields, such as chemistry, biology, physics, materials science, and engineering."
Sumber : https://www.nano.gov/nanotech-101/what/definition
.

Ini menunjukkan bahawa Teknologi Nano adalah sains, kejuruteraan dan teknologi yang dikendalikan pada skala nano iaitu antara 1 hingga 100 nanometers. Ia adalah satu teknologi yang sangat halus yang boleh digunapakai dalam pelbagai bidang. Kejayaan penggunaan Teknologi Nano dalam bidang kosmetik pula akan menghasilkan produk yang lebih baik.
.

Dermags dengan menggunakan Teknologi Nano yang menggunapakai Alpha-MAGs ( Apha mangostin niosomes) sebagai satu nanocarier dan penetration enhancer. Dengan kata mudahnya, Alpha-Mags ini bertindak sebagai bahan penyerapan dan ejen penambahbaikan kulit. Tugasnya ialah mengembalikan kulit kepada keadaan optimum dan menghalang dari kemerosotan kulit.
.

Lebih hebat lagi ia merupakan satu nanocarier yang bermaksud ia lebih kecil dari saiz sel kulit. Ini membolehkan ia meresap masuk kedalam sel kulit itu sendiri. Ia bukan sekadar merawat kulit, tetapi merawat sel kulit, mengembalikan sel kulit supaya menjadi tip top kembali. Apabila sel tip top, maka kulit memang akan berada dalam keadaan terbaik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...