Tuesday 2 January 2018

Local Product (Malaysia) Yang Selamat dan Dipercayai




Institute of Bioproduct Development (IBD) merupakan Pusat Kecemerlangan memfokuskan bidang penyelidikan, pembangunan dan pengkomersilan bioproduk yang inovatif


Trend terkini begitu banyak lambakan dan kemunculan produk-produk baru seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Ada yang natural, homemade dan tidak kurang juga produk yang dipek semula. Malah yang lebih membimbangkan produk yang tidak diketahui proses pembuatannya dan disebaliknya tersembunyi bahan kimia yang merbahaya seperti merkuri, hidrokuinon dan tretinoin.
.
Kekecewaan rakyat Malaysia yang pernah menggunakan produk yang dibanned Kementerian Kesihatan Malaysia ini ternyata membuatkan mereka hilang kepercayaan kepada produk tempatan.  Sehinggakan ada yang bila mendengar perkataan local product, terus memberi signal pangkah tanda sudah serik.
.
TAPI
.
Pengasas Dermags, Dr. Mariani Abdul Hamid

Tahukah anda sekarang sudah ada produk tempatan yang boleh dipercayai dan diyakini. Beberapa badan kerajaan melalui para penyelidik yang bertauliah telah mengeluarkan rangkaian penjagaan kulit yang bermutu dan diktiraf. Salah satunya adalah Dermags keluaran Universiti Teknologi Malaysia. Dermags dihasilkan oleh pakar-pakar di IBD UTM yang mempunyai kelulusan peringkat PhD dalam bidang Kejuruteraan Kimia. Ia adalah Ijazah peringkat Kedoktoran sebenar dan bukannya Ijazah yang boleh dibeli sesuka hati.




Nombor notifikasi KKM


Nombor notifikasi KKM


.
Dengan adanya Dermags,.
  • Kita tidak perlu risau lagi dengan bahan kimia merbahaya kerana Dermags TIDAK mengandungi  merkuri, hidrokuinon, tretinoin mahu pun paraben.
  • Kita tidak perlu ragu-ragu lagi kerana Dermags mempunyai notifikasi dari KKM
  • kita boleh memilih produk natural kerana Dermags dihasilkan dari ekstrak kulit manggis
  • Ibu-ibu hamil juga boleh menggunakan Dermags kerana ia dari bahan natural dan menggunakan preservative natural.


Untuk maklumat lebih lanjut, baca di sini ---> Perjalanan Dermags dan Review Product serta Pengasas Dermags

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...